eHerkenning Aanvragen

Goedkoop eHerkenning aanvragen door prijzen te vergelijken

Wilt u eHerkenning aanvragen én ook nog eens de beste deal? Maak dan gebruik van onze eHerkenning vergelijker, waarbij u direct de beste leverancier met de actuele prijzen ziet. De prijzen worden vergeleken bij alle erkende eHerkenning aanbieders, waardoor u verzekerd bent van een goedkoop eHerkenningsmiddel.

Laagste prijs: eHerkenning niveau EH3

Reconi is op dit moment de beste keus vanaf € 29,80 per jaar. U ontvangt via ons gratis alle dienstverleners EH3 en lager bij uw aanvraag (korting wordt automatisch berekend).

Bekijk hoe de laagste prijs voor EH3 is bepaald.

Laagste prijs: eHerkenning niveau EH2+

Reconi is op dit moment de beste keus vanaf € 13,80 per jaar. U ontvangt via ons gratis alle dienstverleners EH2+ en lager bij uw aanvraag (korting wordt automatisch berekend).

Bekijk hoe de laagste prijs voor EH2+ is bepaald.

€ 35

gemiddelde besparing per jaar

Exclusieve kortingen

speciaal voor onze bezoekers

Veilig inloggen

met hetzelfde middel

Alle erkende aanbieders

op basis van prijs vergelijken

Hoe wordt de eHerkenning prijs bepaald?

Onderstaand tabel geeft een voorbeeld van een niveau 3 middel inclusief alle machtigingen die u nodig heeft voor het UWV. Via onze beste keus ontvangt u zelfs gratis alle machtigingen op EH3 en lager, waardoor u bij alle diensten op dit niveau én lager kunt inloggen. Bekijk de volgende pagina indien u een kostenoverzicht van EH2+ wilt inzien.

ConnectisDigidentityKPNQuoVadisReconiZLogin
Kosten middel 1 jaar € 30 € 36 € 30 € 38,33 € 29,80 € 35
9 machtigingen UWV € 10 Gratis € 30 € 10 Gratis Gratis
OTP € 40 Gratis Gratis € 15 Gratis Gratis
Beheermodule Offerte Gratis Gratis Onbekend Gratis Onbekend
Totaal € 80 € 36 € 60 € 63,33 € 29,80 € 35
Connectis
Review
Digidentity
Review
KPN
Review
QuoVadis
Review
Reconi
Review
Z Login
Review

eHerkenning aanvragen kosten

eHerkenning is niet gratis en hier zitten kosten aan verbonden. eHerkenningsmiddelen worden geleverd door commerciële bedrijven die kosten maken voor het uitleveren, beheren en doorontwikkelen van eHerkenning. Het doel van iedere leverancier is hetzelfde, namelijk een bedrijf met eHerkenning laten inloggen bij een gewenste dienst. Hoewel het doel van ieder erkende leverancier hetzelfde is, kunnen de tarieven sterk van elkaar verschillen. Iedere aanbieder mag haar eigen prijzen bepalen en dit zien wij terug in het prijzenoverzicht. Gelukkig is er gezonde concurrentie, waardoor er geen extreem hoge kosten worden gerekend. Wij zien ook dat de tarieven regelmatig aangescherpt worden en dat meerdere leveranciers hierin meegaan.

U moet rekening houden met de volgende kosten voor het aanvragen en uitleveren van uw eHerkenningsmiddel:

  • Algemene kosten voor uitgifte middel
  • Kosten voor toegang tot dienstverleners en diensten (machtigingen)
  • Kosten voor identificatie (bij EH3 en hoger)
  • Mogelijke extra kosten voor uw eenmalige wachtwoord (OTP)
  • Mogelijke extra kosten voor gebruik van de beheermodule
  • Aanvragen van een recent KvK-uittreksel

Bijna alle leveranciers rekenen extra kosten voor het achteraf wijzigen van gegevens. Zorg ervoor dat u bij de aanvraag van eHerkenning alles correct invult. Mocht u haast hebben met het aanvragen van eHerkenning dan kunt u een spoedprocedure in gang zetten. Een middel kan met zo'n procedure al binnen 24 uur uitgeleverd worden. Hier worden vaak wel extra kosten voor gerekend en zitten andere voorwaarden aan verbonden.

Hoe kan ik eHerkenning aanvragen voor bedrijven?

Het aanvragen van eHerkenning kan gemakkelijk via onze eHerkenning vergelijker. In deze vergelijker zijn de prijzen van alle zes erkende eHerkenning leveranciers opgenomen. Aan de hand van de actuele tarieven controleren wij welke eHerkenning aanbieder op dit moment het goedkoopst is. Dit kan van week tot week verschillen, en hiermee kunt u aanzienlijk besparen op de kosten. Zeker als er meerdere middelen nodig zijn. Onze eHerkenning aanvragen vergelijker heeft het werk al gedaan wanneer u op deze pagina landt. De gunstigste eHerkenning leverancier wordt automatisch bovenaan de pagina getoond. De prijsopbouw en de overige prijzen vindt u onder de aangeraden leverancier. Zo betaalt u een aanzienlijke lagere prijs voor uw eHerkenningsmiddel.

Na het selecteren van de goedkoopste aanbieder wordt het aanvraagproces gestart. Via het aanvraagproces gaat u eHerkenning aanvragen voor bedrijven en kunt u machtigingen aanschaffen om in te loggen bij diensten. Als u van te voren weet bij welke diensten u moet inloggen dan kunt u dit bij sommige aanbieders selecteren. Bij andere aanbieders wordt standaard alle huidige en toekomstige machtigingen toegevoegd aan uw middel. Dit laatste is wel zo handig, want dan hoeft u in de toekomst geen nieuwe machtigingen toe te voegen. Hier worden namelijk extra kosten voor in rekening gebracht. Om de aanvraag in te vullen heeft u een aantal documenten nodig, zoals het KvK-uittreksel en een kopie van het wettelijk identificatie document van de wettelijk vertegenwoordiger. Lees de instructies aandachtig voor een snel uitgifteproces. Als alles ingevuld is dan kunt u de aanvraag afronden. U kunt alleen eHerkenning voor bedrijven aanvragen, om als particulier in te loggen dient u DigiD te gebruiken.

Levertijd eHerkenning

Na het afronden van uw aanvraag is het nog niet mogelijk om gebruik te maken van uw middel. De aanvraag moet door de leverancier gecontroleerd en gevalideerd worden en hiervoor is meestal een originele handtekening noodzakelijk. De aanvraag moet per post verstuurd worden naar de leverancier, waar de aanvraag en de bijbehorende stukken gecontroleerd worden. Bij een niveau 3 aanvraag vindt er ook een fysieke identificatie op locatie plaats. Het eHerkenning aanvragen proces duurt gemiddeld tussen de 1 en 3 werkdagen. Dit is volledig afhankelijk van de drukte en naderende deadlines. Heeft u haast bij uw eHerkenningsmiddel? Alle leveranciers bieden een spoedprocedure aan. Met deze procedure kan een middel zelfs nog dezelfde dag gecontroleerd, gevalideerd en verwerkt worden. Hier zitten wel extra kosten aan verbonden en worden bovenop de actuele prijs gerekend.

Waarom eHerkenning aanvragen?

U kunt eHerkenning vergelijken met DigiD maar dan voor bedrijven. Om bepaalde zaken te regelen voor een organisatie kan het zo zijn dat hiervoor eHerkenning nodig is. In sommige gevallen is het zelfs zo dat u zonder eHerkenning niet eens kunt inloggen bij een dienst. U bent dan genoodzaakt om eHerkenning aan te vragen. eHerkenning heeft vijf verschillende betrouwbaarheidsniveaus, namelijk: niveau EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4. Des te hoger het niveau des te zwaarder de beveiliging wordt. De dienst waar u wilt inloggen bepaalt het niveau en dus de mate van veiligheid. Aan de rechterkant ziet u de veiligheidsmaatregelen die worden getroffen bij het inloggen bij een bepaalde dienst.

Het eHerkenningsmiddel wordt gekoppeld aan één organisatie en wordt slechts voor één persoon aangevraagd. Het is achteraf niet meer mogelijk om het middel van persoon te wijzigen, zorg er dus goed voor dat u de juiste persoon aanstelt om bepaalde zaken bij de overheid te regelen. De persoon gekoppeld aan het middel wordt gemachtigd om namens de organisatie in te loggen bij de gekozen diensten. Zo kan er veilig gecommuniceerd worden met de overheid. Neem de tijd voor eHerkenning aanvragen, zodat u later geen wijzigingen hoeft door te voeren (hier zitten kosten aan verbonden).

Niveau EH1 en EH2

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. EH1 kan direct online aangevraagd worden en voor EH2 is een originele handtekening vereist.

Niveau EH2+ en EH3

Inloggen met gebruikersnaam en pincode. Als extra beveiliging wordt er ook een 6 cijferige code per SMS naar uw mobiele telefoon voor extra controle verstuurd. Voor beide niveau's zijn een originele handtekening vereist, en voor niveau 3 is een fysieke identificatie vereist.

Niveau EH4

Inloggen met PKI overheidscertificaat. Een fysiek certificaat die u bij iedere inlogpoging bij u moet hebben. Ook bij betrouwbaarheidsniveau 4 is een fysieke identificatie noodzakelijk. Dit kan bij u op locatie of bij een centraal identificatiepunt.

Het eHerkenning uitgifteproces

1.

Goedkoopste aanbieder kiezen

Via onze vergelijkingstool selecteert u eenvoudig de goedkoopste aanbieder. Wij tonen automatisch bovenaan de pagina welke leverancier op dit moment de beste keus is. Na het selecteren van de aanbieder start u het aanvraagproces. Het eHerkenning aanvragen proces is bij iedere aanbieder anders ingericht.

2.

eHerkenning aanvragen

Indien u een geschikte eHerkenningsaanbieder heeft gevonden dan kunt u eHerkenning aanvragen. Zorg ervoor dat u de juiste, gevraagde documenten aanlevert en let hierbij goed op de geldigheid van de documenten. Lees de instructies en voorwaarden goed voor een soepel lopend uitgifteproces.

3.

Uitgifte eHerkenningsmiddel

Het uitgifteproces van een eHerkenningsmiddel kan enkele dagen duren. Er is namelijk een originele handtekening vereist die per post opgestuurd dient te worden. Daarnaast is in sommige gevallen ook een fysieke identificatie noodzakelijk. Na uitgifte van het middel ontvangt u bericht van de leverancier.