eHerkenning aanvragen

Goedkoop eHerkenning aanvragen door prijzen te vergelijken

Wilt u eHerkenning aanvragen én ook nog eens de beste deal? Maak dan gebruik van onze eHerkenning vergelijker, waarbij u direct de goedkoopste leverancier met de actuele prijzen ziet. De prijzen worden vergeleken bij alle erkende eHerkenning aanbieders, waardoor u verzekerd bent van het goedkoopste eHerkenningsmiddel.

eHerkenning niveau EH3

CreAim | Reconi is op dit moment de goedkoopste leverancier vanaf € 29,80 per jaar. U ontvangt via ons gratis alle dienstverleners EH3 en lager bij uw aanvraag (korting wordt automatisch berekend).

eHerkenning niveau EH2+

CreAim | Reconi is op dit moment de goedkoopste leverancier vanaf € 13,80 per jaar. U ontvangt via ons gratis alle dienstverleners EH2+ en lager bij uw aanvraag (korting wordt automatisch berekend).

€ 35

gemiddelde besparing

Exclusieve kortingen

speciaal voor onze bezoekers

Veilig inloggen

met hetzelfde middel

Alle erkende aanbieders

op basis van prijs vergelijken

Hoe wordt de eHerkenning prijs bepaald?

Connectis Digidentity KPN QuoVadis Reconi ZLogin
Kosten middel 1 jaar € 30 € 36 € 30 € 38,33 € 29,80 € 35
9 machtigingen UWV € 10 Gratis € 30 € 10 Gratis € 10
OTP € 40 Gratis Gratis € 15 Gratis € 15
Beheermodule Offerte Gratis Gratis Onbekend Gratis Onbekend
Totaal € 80 € 36 € 60 € 63,33 € 29,80 € 60

Hoe kan ik eHerkenning aanvragen voor bedrijven?

Het aanvragen van eHerkenning kan gemakkelijk via onze eHerkenning vergelijker. In deze vergelijker zijn de prijzen van alle zes erkende eHerkenning leveranciers opgenomen. Aan de hand van de actuele tarieven controleren wij welke eHerkenning aanbieder op dit moment het goedkoopst is. Dit kan van week tot week verschillen, en hiermee kunt u aanzienlijk besparen op de kosten. Zeker als er meerdere middelen nodig zijn. Na het opgeven van uw naam en e-mailadres gaat onze vergelijker zijn werk doen. Binnen enkele seconde ontvangt u de goedkoopste eHerkenning niveau 3 en niveau 2+ aanbieder. Zo betaalt u gegarandeerd de laagste prijs voor uw eHerkenningsmiddel.

Na het selecteren van de goedkoopste aanbieder wordt het aanvraagproces gestart. Via het aanvraagproces gaat u eHerkenning aanvragen voor bedrijven en kunt u machtigingen aanschaffen om in te loggen bij diensten. Als u van te voren weet bij welke diensten u moet inloggen dan kunt u dit bij sommige aanbieders selecteren. Bij andere aanbieders wordt standaard alle huidige en toekomstige machtigingen toegevoegd aan uw middel. Dit laatste is wel zo handig, want dan hoef u in de toekomst geen nieuwe machtigingen toe te voegen (waar kosten aan verbonden zitten). Om de aanvraag in te vullen heeft u een aantal documenten nodig, zoals het KvK-uittreksel en een kopie van het wettelijk identificatie document van de wettelijk vertegenwoordiger. Lees de instructies aandachtig voor een snel uitgifteproces. Als alles ingevuld is dan kunt u de aanvraag afronden.

Levertijd eHerkenning

Na het afronden van uw aanvraag is het nog niet mogelijk om gebruik te maken van uw middel. De aanvraag moet door de leverancier gevalideerd worden en hiervoor is meestal een originele handtekening noodzakelijk. De aanvraag moet per post verstuurd worden naar de leverancier, waar de aanvraag en de bijbehorende stukken gecontroleerd worden. Bij een niveau 3 aanvraag vindt er ook een fysieke identificatie op locatie plaats.

Waarom eHerkenning aanvragen?

U kunt eHerkenning vergelijken met DigiD maar dan voor bedrijven. Om bepaalde zaken te regelen voor een organisatie kan het zo zijn dat hiervoor eHerkenning nodig is. In sommige gevallen is het zelfs zo dat u zonder eHerkenning niet eens kunt inloggen bij een dienst. U bent dan genoodzaakt om eHerkenning aan te vragen. eHerkenning heeft vijf verschillende betrouwbaarheidsniveau’s, namelijk: niveau EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4. Des te hoger het niveau des te zwaarder de beveiliging wordt. De dienst waar u wilt inloggen bepaald het niveau en dus de mate van veiligheid. Aan de rechterkant ziet u de veiligheidsmaatregelen die worden getroffen bij het inloggen bij een bepaalde dienst.

Het eHerkenningsmiddel wordt gekoppeld aan één organisatie en wordt slechts voor één persoon aangevraagd. Het is achteraf niet meer mogelijk om het middel van persoon te wijzigen, zorg er dus goed voor dat u de juiste persoon aanstelt om bepaalde zaken bij de overheid te regelen. De persoon gekoppeld aan het middel wordt gemachtigd om namens de organisatie in te loggen bij de gekozen diensten. Zo kan er veilig gecommuniceerd worden met de overheid.

Niveau EH1 en EH2

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. EH1 kan direct online aangevraagd worden en voor EH2 is een originele handtekening vereist.

Niveau EH2+ en EH3

Inloggen met gebruikersnaam en pincode. Als extra beveiliging wordt er ook een 6 cijferige code per SMS naar uw mobiele telefoon voor extra controle verstuurd. Voor beide niveau's zijn een originele handtekening vereist, en voor niveau 3 is een fysieke identificatie vereist.

Niveau EH4

Inloggen met PKI overheidscertificaat. Een fysiek certificaat die u bij iedere inlogpoging bij u moet hebben. Ook bij betrouwbaarheidsniveau 4 is een fysieke identificatie noodzakelijk. Dit kan bij u op locatie of bij een centraal identificatiepunt.

Het eHerkenning uitgifteproces

1.

Goedkoopste aanbieder kiezen

Via onze vergelijkingstool selecteert u eenvoudig de goedkoopste aanbieder. Wij sturen in een e-mailbericht waar u het eHerkenningsmiddel met eventuele korting kunt aanvragen. Na het selecteren van de aanbieder start u het aanvraagproces. Dit proces is bij iedere aanbieder anders ingericht.

2.

eHerkenning aanvragen

Indien u een geschikte eHerkenningsaanbieder heeft gevonden dan kunt u eHerkenning aanvragen. Zorg ervoor dat u de juiste, gevraagde documenten aanlevert en let hierbij goed op de geldigheid van de documenten. Lees de instructies en voorwaarden goed voor een soepel lopend uitgifteproces.

3.

Uitgifte eHerkenningsmiddel

Het uitgifteproces van een eHerkenningsmiddel kan enkele dagen duren. Er is namelijk een originele handtekening vereist die per post opgestuurd dient te worden. Daarnaast is in sommige gevallen ook een fysieke identificatie noodzakelijk. Na uitgifte van het middel ontvangt u bericht van de leverancier.

eHerkenning aanvragen
4.9 (98%) 10 stemmen